Jak na reklamní články

Leckomu by se mohlo zdát, že není nic snadnějšího, než si napsat nějaký ten propagační článek. Protože psát u nás umí přece pomalu každý, spousta našinců zvládla i alespoň minimum počítačové gramotnosti, a tudíž se zdá, že si každý může napsat takovouto svoji reklamu a vyvěsit si ji na internet sám. Ovšem takto smýšlejí především ti, kdo si dost možná vůbec nikdy nezkusili něco napsat a poslední jakous takous slohovou práci sesmolili na základní škole.
Kdo se totiž pokusí napsat si něco podobného sám, možná již záhy zjistí, že to prostě nezvládne. Nebo to zvládne, ale s nějakým tím odstupem času shledá, že to vlastně není vůbec ono, a hodí to radši do koše. A v nejhorším případě dotyčný neodhalí reálnou hodnotu svého výtvoru nikdy, čímž dává rozumnějším lidem šanci mít se čemu posmívat.psaní na papír i notebook.jpg
Protože napsat takový článek není ve skutečnosti zase až taková malichernost, a na napsání dokonalého výtvoru mívá jen málokdo.
Protože jak má vypadat PR článek Seolight.cz? Ten musí splňovat přinejmenším následující kritéria.

  1. Musí být napsaný tak, aby potenciální čtenáře zaujmul hned na první pohled a aby tito neztratili zájem ani v průběhu čtení.
  2. Musí být napsán tak, jak to nejvíce vyhovuje zamýšlené cílově skupině, jíž je určen.
  3. Musí přinášet něco nového, dosud všeobecně neznámého, aby byl důvod, proč ho vůbec číst.
  4. Musí jít o originální výtvor, protože kopie kopií dávno známých kopií zkrátka nikdo nebude číst. Není důvod.
  5. Musí působit přesvědčivě, aby ovlivnil ty, kdo jím ovlivněni být mají.
  6. A musí mít pochopitelně i náležitou úroveň, protože něco, co se jenom hemží chybami, spíše odpudí, než přivábí.

psaní na stroji.jpg
A přiznejme si upřímně, že ve všech těchto ohledech jen tak někdo neuspěje. Pro kolik z nás je vlastně naprosto nezvládnutelným třeba i jen z televize dávno známý diktát o tom, jak „sveřepí šakali zavile vyli na bílý měsíc“! O tom ostatním už ani nemluvě.
A proto je vlastně nejednou nejrozumnější nechat si napsat článek od copywritera, který to umí. Protože je lepší utratit pár korun, než mít na webu nezabírající nesmysl, sloužící jen k diskreditaci svého často jen stěží gramotného autora. Bez urážky.